onsdag 10 januari 2007

Vedermödor

Det har sina vedermödor att köra sajtsnurran. Den här skylten är mycket vanlig.

Ignorerar man frågan händer inget. Svarar man det naturliga alternativet, nej, så kraschar min Internet Explorer 6 (alla uppdateringar)

Svarar man ja så släcks skylten och allt snurrar vidare. Inget sker synbarligen.

Självsanering
Sajtsnurran funkar så att man har ett fönster med sajtsnurresajten uppe. I detta fönster gör man sen alla dessa besök hos andra medlemmar i snurran som är förutsättningen för att man själv ska få besök av dem. Alla är inte goda net citizens.

Igår slog viruslarmet flera gånger i timmen under eftermiddagen. Samma virus, en Downloader, återkom hela tiden. Det kom via någon av sajterna i Snurran, helt klart.

På en minimal verktygslist i sajtsnurrefönstret finns det en "anmäl denna sajt-knapp" som någon måste ha använt på virussajten, för larmen upphörde sedemera.

Sajter som "bryter sig ur" fönstret och öppnar ett eget fönster hos Snurrans medlemmar blir inte heller långvariga.

Läget just nu:
Jag skulle ha legat femma på Bloggtoppens Data/IT-lista om jag hade fått vara med, och på 88:e plats totalt.

Trots att knappast någon människa läser den här bloggen

1 kommentar:

annalena brych sa...

Hej igen, jag läser den i alla fall. Jag har uppdaterat Peters (min man) sida nu och har inte med koden till snurran längre.
Ha det gott, AnnaLena