torsdag 18 januari 2007

Storstädning!

Jag har kört sajtsnurran i nästan en månad nu. Givetvis har jag gjort det på en hyfsat säker nivå. Hemma går den på GammelPC-n på ett begränsat konto och på jobbet gick det bara inte. I kväll var det dags att städa:

Spybot Search&Destroy:



Inte så mycket som jag trodde. Gissningsvis beror detta på att jag aktiverar den av så få kända "immunize"- funktionen i programmet:




Att jag inte bad om ett fix på de tre sista, beror på att jag har stängt av Windows brandvägg. Jag har dels en riktig router och dels Norton Internet Security igång. Och förstås Spywareblaster, som jobbar hand i hand med Spyboten.

Det finns alltid delade meningar om olika säkerhetsprogram, men jag är inkörd på den här trojkan och är mycket nöjd med den. Köp inte Norton om ni inte har en hemskans massa megabyte RAM, är min enda maning.

Sen kör man ju förstås Ad-Aware också. Den hittade nästan ingenting, konstigt nog. Eller var det för att Trojkan har fungerat så bra?

Nu det viktiga
Jag har i skrivande stund 3037 unika besökare enlig min infosida på Bloggtoppen. Detta hade renderat mig en fjärdeplats på Data/IT, oförändrat sen i morse, och en 84:e plats i den totala sammanställningen. Stationsvakt, som jag verkar kunna mäta mig med (mot?) har nu 2780 unika och en 89:e plats totalt. 90 hade det varit om jag inte hade kastats ut ur hanteringen...

Beta Alfa tycks vara ouppnåelig. Men fuskronny är i allafall långt utanför top 100.

Det gläder mig



Andra bloggar om:




2 kommentarer:

stationsvakt@gmail.com sa...

Det här är en ny stigande stjärna verkar det som:
http://granis.blogg.se/

Anonym sa...

Det ser inte bra ut, kan man lugnt säga. Men jag hänger ogärna ut folk om jag inte är förvissad. Den här killen skulle jag sätta 80 av hundra på att han fuskar.

Jag har hittat andra Bloggtoppenmedverkande i Snurran, men kan för den skull inget bevisa.