söndag 21 januari 2007

Veckosammanfattning

Denna söndagkväll har jag haft (Hade haft. Jag blev ju utkastad) 5.137 "unika besökare" på Bloggtoppen. Gissningsvis 5.130 av dem har jag fått via en besökshaussningstjänst som jag kallar Sajtsnurran.

Ni sju andra, sträck på er. Ni har förhoppningsvis läst den här bloggen. Ni andra 5.130 har bara bidragit till att jag hade haft plats 4 på Bloggtoppen Data/IT om jag hade fått vara med. Ständigt efter trean Beta Alfa 2.0 Plats 90 i totalen. Utan att läsa eller ens kunna läsa min blogg. Ni kommer nämligen från i princip hela jordklotet utom möjligen Afrika och Sydamerika. Kunskaperna i svenska runt hela jordklotet, inte bara i Afrika och Sydamerika, bedömer jag som bristfälliga, varför jag utgår ifrån att de 5.130 helt enkelt är scriptade besökare. Robotar, om man säger. Man verkar mer besökt/populär än man egentligen är.

Det finns dom som gillar den typen av statistikmanipulation. FuskRonny är en. Det finns flera, men de träder inte fram på samma sätt som FuskRonny, så han får ursäkta att jag håller fram honom som exempel på en Bloggtoppsfuskare. (Det finns flera, jag har en "short list" på ett halvdussin, men inga belägg) Igår skrev han något som gick ut på att Bloggtoppen hade låst hans siffror, men att han var nöjd med att det tickade på hans hemsida.

Sen i fredags har Ronny haft en (1) besökare enligt Bloggtoppen, så det kanske ligger något i det han skriver. De olika siffrorna på hans egen sajt har jag inte noterat. Med tanke på att Bloggtoppen tar bort återkommande besökare och att ....[nu ska jag inte vara taskig]... så kan det faktiskt vara så att siffran stämmer, givet att Ronny har lämnat Sajtsnurran.

Vore kul om nån funktionär på B-toppen kommenterade det hela.


Andra bloggar om:




4 kommentarer:

Anonym sa...

Ärlighet lönade sig ser jag! ;-) Det har varit intressant att följa din fuskiga experimentvecka.

Anonym sa...

Nån har LÄST bloggen! Tack för det :-)

Anonym sa...

Intressant och konspirerande. Men varför endast haka upp sig på sömnpillret Ronny?
Har du sett modebloggare i snurran?
Bring them on!
Det skulle vara riktigt interessant.

Anonym sa...

Jag håller mig till F-Ronny för att han öppet har medgivit att han har fuskat.

Jag har sett svenska bloggare i Snurran men inget om mode, kan jag berätta.