onsdag 3 januari 2007

Det här var kul!

Den här bloggen är ju med all rätt utspärrad från Bloggtoppen. Jag fuskar grovt och systematiskt. Emellertid finns infosidan om bloggen kvar, under det namn jag reggade den på.


Update 13:30 bilden

Då blir det lätt att se vilken placering jag skulle ha haft i listracet. När detta skrivs har B-toppen räknat in 1,340 "unika besökare" från den här sajtsnurredopade bloggen.

Detta hade renderat mig en tredjeplats i kategorin Data/IT, i hälarna på självaste Beta Alfa 2.0 och före både Nikkes Index och Fyra nyanser av brunt.

I den totala statistiken skulle jag nu ha varit på 90:e plats, långt före Copyriot och modebloggarna Passion for Fashion och till och med den omskrivna Emmas Garderob.

Kanske lika bra att jag åkte ut.

Jag har gjort mig mödan att länka till bloggarna jag nämner eftersom det sägs påverka besöksstatistiken positivt. Vi får se.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jodu! Men länkarna till oss gör ju också att åtminstone de mer nyfikna av oss kommer på besök. Statistiken på Bloggtoppen är fullständigt obegriplig. Jag har aldrig förstått den och den misstämmer grovt med alla mina andra medel att räkna såväl sidvisningar som unika besökare.

Här är min besöksstatistik för 2006, då inräknat så gott som hela Lindqvist.com:
http://www.lindqvist.com/b/google-analytics-statistik-for-2006

Plastfarfar sa...

Jag håller med. Den här bloggen är iofs mest en reaktion på att folk fuskar, men se den också som ett inslag i diskussionerna om besökssifror.