fredag 5 januari 2007

Ny dag -Nya fuskbesökare

Nu har jag 8334 på min egen räknare och 2424 på Bloggtoppens. Sajtsnurran var igång på gammelPC-n hela natten, trodde jag i morse när jag såg att jag hade glömt att stänga av den. Men, ack. Snurran hade hängt sig sent i gårkväll, så det blev inga fantasisiffror över "unika besökare" att skryta med. Läget just nu:

I katergorin Data/IT hade jag nu varit fyra, som igår, om jag inte hade blivit utspärrad från Bloggtoppen. Beta Alfa 2.0 ligger före och har nog dragit ifrån en aning.

Totalt sett hade jag fallit till plats 108. Fuskronny (Fusk-Ronny, inte Fus-Kronny) ligger en bit inne på top 100. Dock efter både Annica Tiger och Beta Alfa 2.0, om det är till någon tröst.

Annars
Har jag tittat i statistiken från StatCounter som jag använder till mina bloggar och hittat ett antal svenska besökare som använder samma sajtsnurra som jag. 5 olika, faktiskt. Fuskronny är en av dem. En annan har jag via Google spårat till en patetisk get-rich-quicksida som förutsätter att folk är idioter och tror att folk verkligen tror att det går att tjäna pengar på sitt vanliga surfande.

Dom tre som är kvar kanske skrapar ihop besöksstatistik till Bloggtoppen under andra signaturer än de framträder under i Sajtsnurran.

Trist, i så fall

Inga kommentarer: