fredag 5 januari 2007

En fuskare till på Bloggtoppen

Nu har jag sett nio olika svenska besökare och därmed sajtsnurreanvändare i min statistik. Två av dem har jag redan identifierat, Fuskronny och Get Rich Quick-mannen. Fuskronny är en vardagsbloggare och den senare kan jag väl kalla en förhoppningsfull IT-entrepenör.

Den seriöse bloggaren
Jag är 98% säker på att en Seriös Bloggare Med Ambitioner är en av de andra svenska medlemmarna i Sajtsnurran. Google hjälpte mig, kan jag säga. Bloggen i fråga är relativt färsk, länkar sig hej vilt och har det tydligaste tecken på Besöksstatistikfåfänga jag kan tänka mig: Ett dussintal småbanners till Bloglines, Knuff.se, nyligen.se, Blog Catalog, Blogrankers, Bloghus(!?) med flera tjänster.

Givetvis ingen till Sajtsnurran.

I sin kategori på bloggtoppen är den Seriöse Bloggaren just nu runt plats 20. Jag lovar att följa vederbörandes karriär på bloggtoppen

4 kommentarer:

annalena brych sa...

Ville bara säga hej. Jag har lagt in min mans sida på fusksnurran, för att han ska få ut sitt budskap. Han håller drogföreläsningar.
Men jag förstår vad du menar. Jag tycker din blogg är lite kul. Ha nu en riktigt bra dag.
Annalena

Anonym sa...

Fusk är fusk, om än i goda syften. Dessutom får ni bara tomma siffror, för du tror väl inte att folk läser sidorna i snurran?

annalena brych sa...

Nä, du har nog rätt. Tror inte det heller egentligen.
Jag håller på med en uppdatering av hans sida och då tar jag nog bort den därifrån. Men och andra sidan, hade jag ju inte hittat din blogg om jag inte lagt in den där.

Anonym sa...

Det som stör mig är att folk använder sajtsnurror för att ro hem poäng på ställen som Blogtoppen. En del verkar närmast desperata på att få uppmärksamhet.

Jag får fler "unika besökare" på ett par timmar här än den seriösa blogg jag skriver får på dagar, men jag har ändå inte en tanke på att fuska med den.

Ta bort bloggen från Snurran. Den är i dåligt sällskap och kommer förr eller senare att utpekas som oseriös bara av det skälet. Och det vore ju synd.