torsdag 22 februari 2007

Nu börjar det bli löjligt!

Jag skrev att jag skulle försöka uppa mina siffror medelst länkning till DN och/eller SvD. Inte f*n har jag sett något där som har relevans för den här bloggen, så jag får avstå och bida min tid. Men i princip varenda blogg man följer har plötsligt material att rapportera om eller kommentera från de bägge morgondrakarnas utbud.

Hedervärda vardags- och allmänbloggare verkar ha konverterat sig till BesöksFascismen. Av de bloggar som jag läser, vågar jag påstå att mer än hälften plötsligt har fått anledning att länka till DN/SvD minst dagligen med vad det innebär för besökssiffrorna.

Creds till min favorit Beta Alfa som (ännu?) inte har konverterat.

UPDATE Stationsvakt får stilpoäng för sin nyvunna insikt. Heders!

UPDATE 2: Jag ska nog inte ta för givet att alla vet att det är Twingly's tjänst jag skriver om. Den innebär att om man länkar till en artikel på tidningssajterna ovan, så skapas det en länk till ens blogg i anknytning till artikeln. En besöksmagnet, alltså.

PS
Stationsvakt trodde sig ha hittat spam i Twingly, men det var ett databasfel. Men spammen kommer. Förr eller senare.



Andra bloggar om:



4 kommentarer:

stationsvakt@gmail.com sa...

Fast det värsta är ju att jag har upptäckt att länkar in i DN och SvD "ger" så mycket mer åt läsaren man leder dit. Nu när man har börjat Twingla är det därför lätt att man fortsätter.

Anonym sa...

Som ett gift, huh?

stationsvakt@gmail.com sa...

Jo. Men just nu, för en stund sedan, slängde jag faktiskt en lång post som byggde på en DN-artikel. Jag var nöjd med den, men det kändes jobbigt att Twingla en gång till idag.

Anonym sa...

Jag har faktiskt inte klart för mig om man reggar sin blogg en gång för alla, eller om man förmodas pinga de postningar som länkar till Morgondrakarna för att få sin skylt vid artikeln.