måndag 26 februari 2007

Fiasko

Det går inte att kalla saken något annat. Min debut i Twingly blev ett fiasko. Igår dök mitt kommenterande inlägg till en artikel på DN.se upp vid inlägget i fråga.

Jag satt framför datorn och gned händerna. Nu skulle jag få en formlig lavin av besökare. Bli en Aktör i Bloggsverige. Respekterad och framför allt läst. Det har ju stått så mycket om att man får så många besökare på att Twingla sig. Vet ni vad som hände?

Inte ett sk*t. 4 pers klickade sig hit från DN. Fyra. Siffran Talet mellan tre och fem.

Visst. DN-artikeln stod inte på löpet, precis. Det är en signerad sådan i ledarsektionen och handlar om just DN och beslutet att samarbeta med Twingly. Men många bloggar hade den på sin agenda under helgen, så nån jämrans Twingly-effekt borde jag väl ha märkt?

Dessutom hade jag fel i mitt inlägg. Blogglänkarna (iaf på DN) modereras uppenbarnigen. Det tog över fyra timmar för min länk att dyka upp.

Men min Statcounter hade ändå massor av besökare på listan. Så gott som alla hade kommit från en Knuff-sida om Stationsvakts instruktionsvideo om just Twingly. Jag grattade S-vakten i ett annat inlägg igår, eftersom det var den vägen jag fick klart för mig att DN modererar.

Så kan det gå.

PS jag pingar nog inte det här inlägget på Twingly. Det skulle resultera i en dubbelpostning på DN och att jag gissningsvis blir svartlistad. Det räcker med att Bloggtoppen inte vill ha med mig att göra...


Andra bloggar om:




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fuskbloggen!

Såvitt vi vet modererar vare sig SvD eller DN inlägg. Vet dock inte varför det tog så lång tid för ditt inlägg att komma in - normalt sett ska det gå snabbare! Men pinga oss igen - det är ingen risk att du bli blockad p g a det. Och hör av dig om du upplever att det tar lång tid nästa gång, så kan vi spåra vad som är fel.

Mvh CFW Primelabs

Anonym sa...

Aha. Då hade Stationsvakt fel i sin video.

Och spamhotet är överhängande, men det antar jag att ni har planerat för (eller mot)