lördag 30 december 2006

Det gick inte längre

-att köra Sajtsnurran på den vanliga PC-n. Min Internet Explorer (6, alla uppdateringar) hängde sig ideligen på grund av taskigt kodade sajter med felaktiga Javascript, frågor om säkra anslutningar, certifikat (på Kalle Anka-nivå) med mera.

Kakorna
...ska vi inte tala om. Varenda sajt i Snurran verkar lägga ner egna cookies som i sin tur anser att de är de viktigaste som finns. Mina inloggningar och utpekningar slutade att fungera, så jag fick göra om dem. Hela tiden.

Droppen
kom när Aftonbladet plötsligt inte gick att nå. Jag trodde i min enfald att det berodde på Saddams hängningsvideo som de var tidigt ute med, men Sambon noterade att man kom fram bara man stängde ner Sajtsnurran.

Plan B
Jag dammade av gammel-PCn, startade upp den och satte upp ett Sajtsnurrekonto på den. Kontot är givetvis begränsat och jag installerade alla möjliga Anivirus och anti-vadsomhelstmotskadligmjukvaraprogram.

Det ser bra ut
Vi var ute några timmar och jag fick givetvis starta om Sajtsnurran på gammel-PCn när vi kom hem, men ändå:

I skrivande stund hade Fuskbloggen varit sexa på Bloggtoppen.se, Data/IT och runt 140 totalt om dom inte hade kastat ut mig.

Inte illa

Inga kommentarer: